Gotland; dag 2

Hej!

Hoppas ni har det jättebra för det har nämligen jag. Sitter här på vårt hotell rum och tänkte berätta lite om dagen som varit. Imorse vaknade vi vid åtta helt utvilade så vi gick upp och åt utav den underbara hotellfrukosten. Det kan man kalla för en bra start på dagen. Sedan var jag och mamma redo att ge oss på Visbys affärer, gick in på cubus och köpte ett vitt linne, en klänning och ett silvernagellack. Eller snarare va det mamma om köpte det åt mig. Vi bestämde oss för att affärerna här är likadana som hemma i Stockholm så vi mötte upp pappa och bestämd oss för att utforska denna sagostad. Alla husen ser ut som små dockhus, jättesöta med andra ord! Sedan gick vi och kollade vid den kända ringmuren och domkyrkan.

Efter vår utfrokning var det dags att åka till ishallen där Alex och hans lag skulle spela dagens första match, det blev en rysare mot arlanda men AIK vann matchen till slut med 3-2. Min kusin Maria var där och tittade tillsammans med sin kille och deras två söner. Det känns så kul att träffa alla kusiner och deras barn igen, eftersom att de bor på Gotland händer inte det så ofta så det blir allid så mysigt. När matchen var slut begav vi oss iväg mot Jane (min andra kusin) där vi var bjudna på middag, det blev någon kyckling gryta som var jätte god. På kvälle åkte vi till ishockeyn alla tillsammans efetrsom att det är huvudsyftet med denna resa. Rebecca som är sju måndaer fick se sin första ishockey match och det såg ut som hon gillade det. 

Nu ska jag gå och sova... Godnatt<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0